La nutrició. Aparells digestiu, circulatori, excretor i respiratori

Segur que tots recordeu les 3 funcions vitals dels éssers viusnutrició, relació i reproducció. Ara aprendrem més coses sobre la NUTRICIÓ.

Si pregunteu a la gent què vol dir la paraula “nutrició” tothom us parlarà del menjar, la digestió, l’estómac i els intestins. Però amb aquest treball de recerca hem descobert que hi ha altres aparells com per exemple l’aparell circulatori, l’aparell excretor i l’aparell respiratori que treballen conjuntament amb l’aparell digestiu per fer LA NUTRICIÓ.

Sabeu respondre aquestes preguntes?

• Per a què serveixen aquests aparells del nostre cos?
  • Quines parts els formen?
  • De quina forma participa cada aparell en la nutrició?

INFORMACIÓ: Visiteu aquests enllaços

• LA NUTRICIÓ.
  • Feu click AQUÍ per veure un mapa conceptual de l’aparell circulatori i la nutrició.
  • Obriu aquest enllaç: VÍDEO 1 per aprendre més coses de l’aparell digestiu.
  • Obriu aquest enllaç: VÍDEO 2 per aprendre més coses de l’aparell excretor.
  • Obriu aquest enllaç: VÍDEO 3 per aprendre més coses de l’aparell respiratori.

JOCS: Feu click a les imatges

Aparell digestiu ap. digestiu

Aparell excretor ap. excretor

Aparell respiratori ap. respiratori

Recordeu que teniu llibres d’Anatomia del cos humà i la col.lecció Érase una vez el cuerpo humano a la biblioteca d’aula.

Éssers vius i éssers inerts

Digues si el núvol, la planta de cotó i la guineu àrtica són ÉSSERS VIUS (living things) o ÉSSERS INERTS (non-living things) i explica les raons que t’han ajudat a esbrinar la resposta.

Si-us-plau respon als comentaris. No oblidis posar el teu nom!nuvol  cottton  guineu Artica

Marxem d’excursió a Mercabarna!

Hola!

Que bé que ens ho hem passat fent l’activitat “Creix amb el peix“, i quantes coses que hem après!

Aquí teniu unes quantes fotos:

• CADA PEIX AL SEU LLOC!

REVISEM

Imagineu el mapamundi al vostre cap. Llegiu amb atenció les següents preguntes i contesteu als comentaris. No oblideu posar el vostre nom a la resposta!!

101.

1- Quin continent és una illa gegant? Amb quins 2 noms el coneixem?

2- Quin és el nom del continent on es troba el Pol Sud? Quin oceà té a prop?

3- Quin oceà va creuar Christopher Columbus quan va descobrir Amèrica?

4- Anomena 4 països d’Europa

5- Quin és l’oceà més gran?

6- Quin és el país més poblat del món? A quin continent està?

El grill de l’hort

Els alumnes de 2n curs van trobar un grill a l’hort de l’escola. Entre tots decidim investigar les seves característiques, preparar un terrari que sigui semblant al seu ecosistema natural, cuidar-lo i observar el seu cicle vital.

De moment li hem posat nom. Us presentem a la GRILLY.

• HEM TROBAT UN GRILL A L'HORT

Practiquem l’ortografia

Hola!

Aquests dies hem estat treballant les paraules amb g i gu. Què us sembla si les practiquem una mica més? Espero que us agradin aquestes activitats que us proposo. Bona feina, nois i noies!

Podem començar amb les activitats d’en Nil. Som-hi!

Seguim practicant? Sí? Doncs ja podeu clicar la imatge del detectiu Flic:

Halloween i Castanyada!

Imatge

Hola!

Quin dia més divertit el d’avui! Aquest matí hem pogut veure una obra de teatre de Halloween. Recordeu totes les peripècies que ens ha explicat la witch? Do you remember?

Halloween 1

I aquesta tarda hem vist una de les obres de teatre que han preparat els nois i noies de 6è. Ens ha encantat!!! Ens ha agradat tant que, quan han acabat la representació, els hem demanat que ens la tornessin a repetir. Ha estat genial! Moltes felicitats, nois i noies de 6è!  En aquesta foto podreu veure com n’estàvem, d’embadalits. :)

Teatre 6

Després hem sortit al pati, on els nens i nenes de P3, P4 i P5 ens han ensenyat les danses que han estat aprenent; i, per últim, hem rebut les castanyeres que ens han regalat unes castanyes boníssimes. Moltes gràcies, castanyeres!

Castanyada (Bloc)

Bona Castanyada i Happy Halloween a tots i a totes!